|
|
|
Kære Søboere :) Tak for fint fremmøde og deltagelse ved festen, vi havde desværre nogle afbud, men det var helt forståeligt - Husk vi har arbejdsdag i Søbo søndag d. 17. september kl 10 til frokost. Jens har netop sat nye, punkterfri dæk på vores trillebøre, så nu må vi passe på dem. Hjælpe hinanden med at huske på, at de skal efterlades på højkant opg derfor ikke med læs på, stort eller lille :) Jeg gentager lige, at den lille græsslåmaskine er til private haver, den anden er kun til ugeturnus på fællesplænen. Det er ved at udvikle sig til en losseplads bag cykelskuret. Storskrald, skal vi selv opbevare e.v.t. i eget skur til afhentning. Vi kan undtagelsesvis deponere større ting, som møbler og hårde hvidevare bag skuret, hvis det er forsynet med navn og dato. Vi kan ikke have poser med affald stående og håber at slippe for rotter til vinter.
I skuret skal vi sortere pap, papir, rengjorte glas uden låg i de rette beholdere, grøntaffald i humus og resten i container til husholdningsaffald.
Endvidere har vi klare poser til plast for at få plads til vores husholdningsaffald. Vi sparer 18-19000 kr. om året ved kun at have 1 container, hvis vi vil fortsætte med det, må vi sortere affaldet.
Øl- og sodavandsdåser skal sorteres i klare plastposer og sættes ud til storskrald - det klarer vi hver især nu, da det ikke fungerer så godt med ugeturnus.
Så ved ugeturnus bærer man bare de klare poser med plast ud og sodavandsdåser er eget ansvar :) Haveaffald må gerne deponeres bagved, men er det i poser, skal man huske at bære det ud til afhentningsdagene. Du kan se datoerne på Søbo's hjemmeside/kalender : http://xn--absbo-thorsager-7tb.dk/kalender-2
I den forbindelse kan jeg se, at der er afhentning af storskrald mandag d. 11/9-17, hvilket passer fint med at vi kan få ryddet bag skuret inden arbejdsdagen og således komme til, når vi skal klippe humlen m.v. :) I får nærmere besked om arbejdsdagen senere - god aften :)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo
2023-09-25 Ekstraordinær generalforsamling og skraldeordning25-09-2023 Husk ekstraordinær generalforsamling onsdag d. 27/9-23 kl 20 - 20:30 i cykelskuret.
Eneste dagsordenspunkt er bevilling af beløb til ny skraldeordning. Vi skal være 2/3 d.v.s. 8 tilstede, så aflever venligst fuldmagt til en anden evt. i postkassen hos 26C eller 26 L, hvis du er forhindret, tak.
Bestyrelsen har set på mulige løsninger og har foreløbig kun indhentet tilbud på løsning 1, d.v.s. kun fliser og uden halvtag. Så onsdag stemmer vi om at bevilge op mod 100.000 kr. til en ny skraldeløsning. Bestyrelsen vil så finde en løsning. Bestyrelsen har set på forskellige mulige løsninger. Vi antager at anlæg af ny P-plads er væsentligt dyrere pr kvadratmeter end alm. flisebelægning. Forslag til ny skraldeløsning: Containere bag nuværende skraldeskur – samme afstand som nu for brugere og skraldefolk og samme lugtgener. Muligvis en løsning, der ikke holder i længden, da der er langt for skraldefolk at gå. Ved ny licitation i kommunen kan der komme skærpede krav til afstand. Meget snerydning af midterstien ved sne. Pris 70 -100.000 kr for ny flisebelægning og måske senere et halvtag. Foran skraldeskuret – lidt kortere at gå for alle, men muligvis øgede lugtgener, da det er i solen. Kræver helt ny flisebelægning og måske halvtag samt rækværk. Flisebelæg 2023-09-13 indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling og nyhedsbrev25-09-2023 Kære Søbo, Så gik den ikke længere med skralderummet og containerne. Søbo fik en officiel klage fra HTK og Firmaet Urbaser, at døren indtil skralderummet ikke overholdt mindste målet, nemlig 200 cm i højden og 90 cm i bredden (185 cm i højden og 2 stk. dør af 80 cm i alt 160 cm i bredden). Klagen er vedlagt som PDF fil. Onsdag d. 13/9 havde vi (Pia og undertegnede) et møde og syn i Søbo med en medarbejder fra HTK Renovation, og resultatet af synet af adgangen til skralderummet blev følgende: Selv om vi fik døren gjort 200 cm høj, ville Urbasers tillidsmand stadig referere til arbejdstilsynets mindste krav til arbejdsrummet minimums højde på 220 cm. En ændring af både loftshøjden og dørhøjden er dog ikke mulig pga. cykelskurets tagkonstruktion. Vi indgik derfor et forlig og løsning på Urbasers arbejdsmiljø problemer, som både vi og HTK-medarbejderen finder acceptabelt: Jævne området bag cykelskuret, flytte alle containerne ud bag cykelskuret (containerne må godt stå udendørs), jævne stien ud til parkeringspladsen inkl. fjerne ukrudt mellem fliserne og klippe hæk/bevoksning langs stien/pladsen. Der blev ikke taget højde for revnede fliser og stiens udformning, hvilket kunne give indsigelser fra Urbasers side. Alternativer er: Andelshaverne skulle i deres vagtuge sørge for 2023-08-14 nyhedsbrev25-09-2023 Kære Søbo'er :)
Så har vores tømrer fået afsluttet sidste dørprojekt pr kondolence. Der er brugt tid og kørsel på at finde en lås anno 2011, så hele døren ikke skulle skiftes, men vi skal kun betale 2 timer plus materialer.
Vi har haft flere dørprojekter, hvor det viser sig at dørene ikke har være korrekt lukket eller låst, så de enten kan svinge frit, når døren står åben eller ikke lukker tæt med ødelagte låse og vandskader til følge.
Søbo står stadig for udvendig vedligehold herunder udskiftning af døre, men hver andelshaver skal jo selv vedligeholde døres og vinduers låsefunktion.
Fremover betaler den enkelte selv for skader på døre og låse som følge af forkert brug.
TDC har i øvrigt skrevet aftalen om fibernet under, så nu afventer vi nogle datoer, og så hører I nærmere om adgang til bolig o.s.v.
Med venlig hilsen Bestyrelsen v/ Pia Østerby Andelsforeningen Søbo
2023-07-26 Nyhedsbrev fibernet26-07-2023 Kære Søboer :)
Nu tror vi på det. Det har båret frugt, at vi slog os sammen som andelsforeninger i Reerslev på initiativ af Hanne, A/B Truelskærgaard. Bent, A/B Thorsbo har fået fat i en, der har med foreninger i TDC at gøre. Jeg har i dag talt med ham. Han startede oprindeligt hele fibernetprojektet i Reerslev med kontakt til Landsbylauget, da han var i YouSee, hvor han har været i 20 år. Hvorfor Landsbylauget ikke har fulgt op på det, står hen i det uvisse !
Samme mand er nu i TDC og vil lave en ejererklæring, som bestyrelsen underskriver. Herefter vil vores kontaktperson, som bliver Jens, 26 C, blive indkaldt i løbet af 1-3 måneder til en besigtigelse, hvor det besluttes, hvor og hvornår der skal graves og hvor boksene skal sidde i de enkelte andele. Det er gratis og en forbedring af din andel. Alternativt skal du selv ved fraflytning betale for at få fibernet indlagt.
Når fibernettet er færdiginstalleret, har vi så mulighed for individuelt at tegne abonnement mod betaling med den udbyder vi ønsker. Og det er helt frit, om du overhovedet vil benytte fibernettet, men du skal give adgang til TDC, når den dag kommer.
I hører naturligvis fra os, så snart der er nyt.
Den anden løsning, som vi tidligere har sendt ud, bliver ikke aktuel.
Med venlig hilsen Bestyrelsen v/ Pia Andelsforeningen Søbo
 2023-06-08 Nyhedsbrev08-06-2023 Ændringen i boligafgift gik nogenlunde, men med så kort varsel vil jeg sige fantastisk :) Tak for det. Referatet fra generalforsamlingen kommer snart og hjemmesiden: https://xn--absbo-thorsager-7tb.dk/ Vi havde en god snak på generalforsamlingen om have, fællesskab og det at bo tæt. Jeg har fra min egen mailadresse sendt en lang mail med lidt tanker, som måske kan give stof til eftertanke og måske kan være med til at inspirere os til at få et nyt fællesområdeudvalg med budget til næste generalforsamling. På generalforsamlingen berørte vi også udgiften til vedligehold/udskiftning af vinduer og døre. For en ordens skyld kan vi nævne, at man kun har ret til 3 tilbud fra håndværkere. Vi får altid flere tilbud og i tilfældet med 26A's flugtvinduer i gavlen, var tømrer Michael Ørum tilbud 6.273 kr. billigere (20.414,38 kr.) end en mere lokal tømrer (26.687,50 kr.), altså betydelig billigere for de nøjagtige samme vinduer (samme fabrikat). Jens har også været inde på "Billige Vinduer" hjemmeside, og det er billigt, og man får lige nøjagtigt, hvad man betaler for. Pia har holdt møde med forpersoner fra de andre andelsforeninger i Reerslev, Bent og Hanne. Vi er i gang med at udforme et brev til TDC/YouSee for at få gang i fibernet til andelsboligerne. Skal man virkelig være et A- og B- hold, 2023-05-24 Boligafgift25-05-2023 Tak til alle deltagere på generalforsamlingen i dag og til 26D, som desværre måtte melde afbud.
Else 26C blev valgt til referent og kommer med referat senere, men vi vedtog en boligafgiftstigning på 200 kr pr bolig allerede pr 1/6-23.
Så gå allerede nu ind i din netbank og ret din månedlige bankoverførsel til +200 kr. Du sparer bestyrelsen for en masse arbejde ved at sende rykkere !
Med venlig hilsen Bestyrelsen v/Pia, formand Andelsforeningen Søbo
2023-05-10 indkaldelse til generalforsamlin10-05-2023 Ingen indkomne forslag Generalforsamling i A/B Søbo onsdag d. 24/5-2023 kl 19:30 i Reerslev forsamlingshus Foreløbig dagsorden : Valg af dirigent og referent. Bestyrelsens beretning v/ formanden. Forelæggelse af årsregnskab, forslag til værdiansættelse og eventuel revisionsberetning, samt godkendelse af årsregnskabet og værdiansættelse. Se årsrapporten v/ Jens T Valg af administrator. Forelæggelse af drift og likviditetsbudget til godkendelse og beslutning om eventuel ændring af boligafgiften v / Jens T Værdiansættelse af andelsboliger. Orientering og diskussion v/ Pia Valg til bestyrelse. Kasserer Jens er på valg V/ Jens T Bestyrelsesmedlem – Lise og Jens er på valg. Er der nye emner til bestyrelsen, kasserer, formand ? Valg af suppleanter for et år af gangen, Camilla. Formand : Pia og bestyrelsesmedlem : Mikkel fortsætter. Vedtægtsændringer v/ Jens se vedhæftede bilag Vedligeholdsplan, herunder energimærkning. V/ Jens T Elstander til elbiler. Udvalg under og refererende til bestyrelsen, der undersøger ? v/ Pia Status : finansiering af stikledning til fibernet, andelsboliger i Reerslev v/ Pia Totalplan for vores fællesareal, udvalg med repræsentant fra hver andel ? Terrasse ved skur, omlægning af græsplæne og beplantning v/ Jens T Festudvalg Valg af revisor. Eventuelt. vedhæftet forslag til ny vedtægter med rød/gr&os 2023-05-01 indkaldelse til generalforsamling i A/B Søb01-05-2023 Generalforsamling i A/B Søbo onsdag d. 24/5-2023 kl 19:30 i Reerslev forsamlingshus Foreløbig dagsorden : Valg af dirigent og referent. Bestyrelsens beretning v/ formanden. Forelæggelse af årsregnskab, forslag til værdiansættelse og eventuel revisionsberetning, samt godkendelse af årsregnskabet og værdiansættelse. Se årsrapporten v/ Jens T Valg af administrator. Forelæggelse af drift og likviditetsbudget til godkendelse og beslutning om eventuel ændring af boligafgiften v / Jens T Værdiansættelse af andelsboliger. Orientering og diskussion v/ Pia Valg til bestyrelse. Kasserer Jens er på valg V/ Jens T Bestyrelsesmedlem – Lise og Jens er på valg. Er der nye emner til bestyrelsen, kasserer, formand ? Valg af suppleanter for et år af gangen, Camilla. Formand : Pia og bestyrelsesmedlem : Mikkel fortsætter. Vedtægtsændringer v/ Jens se vedhæftede bilag Vedligeholdsplan, herunder energimærkning. V/ Jens T Elstander til elbiler. Udvalg under og refererende til bestyrelsen, der undersøger ? v/ Pia Status : finansiering af stikledning til fibernet, andelsboliger i Reerslev v/ Pia Totalplan for vores fællesareal, udvalg med repræsentant fra hver andel ? Terrasse ved skur, omlægning af græsplæne og beplantning v/ Jens T Indkomne forslag Festudvalg Valg af revisor. Eventuelt. Forslag til generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænd 2023-04-06 Nyhedsbrev06-04-2023 Kære Søboer :) God påske til alle :) Vi afventer stadig den sidste boligafgift bliver betalt. Vi arbejder på en dato for generalforsamlingen. Vi har kontakt til andelsforeningen på Solvang og overvejer i maj efter generalforsamlingerne at sætte os sammen med den og Thorsbo og samlet for andelsforeningerne i Reerslev skrive til TDC og YouSee om fibernet. Da den nye affaldsordning trådte i kraft leverede HTK 4 ruller bioposer, efter 1/2 år, juni 2022, bestilte Pia en ny kasse, som holdt frem til januar 2023. Pia fik da leveret 2 kasser og lagde dem ud til fri afbenyttelse. I går var jeg med Rene, 26 M, i cykelskuret for at vise, hvor de ligger. Der er ganske få poser med 4 ruller tilbage. Jeg har netop bestilt igen, men det undrer mig såre, at 4 ruller kan holde 1/2 år, derpå 1 kasse der holde over 1/2 år og 2 kasser kun kan holde 2 måneder . Bioposerne er gratis for os og leveres af HTK , men de er kun til bioaffald og ikke til alle andre formål. Jeg synes, det er pinligt, at det forholder sig sådan og skal vi fremover ligesom med de store klare affaldsposer, som A/B Søbo betalte, rationere lidt mere ? De forsvandt i rullevis til andre og private formål. Hver rulle indeholder ca. 22 poser, så en pose med 4 ruller burde række til minimum 3 måneder, selv hvis man ikke har investeret i en tæt affaldsspand og skifter hver dag. Og når jeg betæ 2023-03-23 Nyhedsbrev23-03-2023 Hej Søboer :)
Vi arbejder på generalforsamlingen og håber der snart er nyt.
Bestyrelsen har stukket hovederne sammen og blevet enige om at bevillige godt 20000kr. til 2 nye gavlvinduer i 26A. Tømrer har beset og anbefalet udskiftning samt sendt tilbud.
Husk at læse guide for affaldssortering, den findes i app'en Affaldportalen, hvis du ikke har gemt den, vi fik af HTK. Der er nemlig stadig en del pap i plastbeholder. Mælke- og yoghurtkartoner skal tømmes ( jeg fandt en med godt halvdelen af pærebananyoghurten i ! ) OG presses sammen, så vi kan have plasten i containeren. Vi betaler i forvejen for dobbeltafhentning af plast.
Med venlig hilsen Bestyrelsen v/ Pia, formand Andelsforeningen Søbo
<
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
>
|
|
|
|
|