Kære Søboere :)
Tak for fint fremmøde og deltagelse ved festen, vi havde desværre nogle afbud, men det var helt forståeligt -
Husk vi har arbejdsdag i Søbo søndag d. 17. september kl 10 til frokost.
Jens har netop sat nye, punkterfri dæk på vores trillebøre, så nu må vi passe på dem. Hjælpe hinanden med at huske på, at de skal efterlades på højkant opg derfor ikke med læs på, stort eller lille :)
Jeg gentager lige, at den lille græsslåmaskine er til private haver, den anden er kun til ugeturnus på fællesplænen.
Det er ved at udvikle sig til en losseplads bag cykelskuret. Storskrald, skal vi selv opbevare e.v.t. i eget skur til afhentning. Vi kan undtagelsesvis deponere større ting, som møbler og hårde hvidevare bag skuret, hvis det er forsynet med navn og dato. Vi kan ikke have poser med affald stående og håber at slippe for rotter til vinter.
I skuret skal vi sortere pap, papir, rengjorte glas uden låg i de rette beholdere, grøntaffald i humus og resten i container til husholdningsaffald.
Endvidere har vi klare poser til plast for at få plads til vores husholdningsaffald. Vi sparer 18-19000 kr. om året ved kun at have 1 container, hvis vi vil fortsætte med det, må vi sortere affaldet.
Øl- og sodavandsdåser skal sorteres i klare plastposer og sættes ud til storskrald - det klarer vi hver især nu, da det ikke fungerer så godt med ugeturnus.
Så ved ugeturnus bærer man bare de klare poser med plast ud og sodavandsdåser er eget ansvar :)
Haveaffald må gerne deponeres bagved, men er det i poser, skal man huske at bære det ud til afhentningsdagene.
Du kan se datoerne på Søbo's hjemmeside/kalender :
http://xn--absbo-thorsager-7tb.dk/kalender-2
I den forbindelse kan jeg se, at der er afhentning af storskrald mandag d. 11/9-17, hvilket passer fint med at vi kan få ryddet bag skuret inden arbejdsdagen og således komme til, når vi skal klippe humlen m.v. :)
I får nærmere besked om arbejdsdagen senere - god aften :)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo
2018-05-02 Forår
06-05-2018
Kære Søboere :)
Så er havesæsonen igang og jeg er ikke vicevært eller konfliktmægler, jeg er formand !
Der er nok ikke 2 af os, der er enige om, hvornår græsslåningssæsonen starter, hvor langt græsset må blive inden det slås, eller hvor langt det skal slås ned, og der kommer ingen regler, for der er ingen til at håndhæve dem.
Du kan se på hjemmesiden i kalenderen, hvornår du som andelshaver har uge og du får et lille flag i din postkasse. Når du har uge, indebærer det, at du sætter plastiksækkene ud storskrald, hvis det er uge, rydder sne på fællesstierne eller slår græs. Nogen synes græsset skal slås mere end en gang om ugen andre højst hver 14. dag og nogen aldrig. Da vi er et fællesskab, må vi leve med forskelle og er du uenig med din nabo, så åben en dialog og aftal, hvad I gør - også med græsset. For nogen er det træls at skulle slå græs, hvor det ikke har været slået i flere uger. Husk blot at bestyrelsen ikke er viceværter, vi må selv løse opgaverne.
Vi får hentet haveaffald bag ved cykelskuret i næste uge, d. 7/5 eller d. 8/5-18, denne gang er det Ninna, der har ringet til kommunen og aftalt afhentning og hun har også aftalt afhentning af batterier – tak til Ninna :) Jeg lå