Kære Søboere :)
Tak for fint fremmøde og deltagelse ved festen, vi havde desværre nogle afbud, men det var helt forståeligt -
Husk vi har arbejdsdag i Søbo søndag d. 17. september kl 10 til frokost.
Jens har netop sat nye, punkterfri dæk på vores trillebøre, så nu må vi passe på dem. Hjælpe hinanden med at huske på, at de skal efterlades på højkant opg derfor ikke med læs på, stort eller lille :)
Jeg gentager lige, at den lille græsslåmaskine er til private haver, den anden er kun til ugeturnus på fællesplænen.
Det er ved at udvikle sig til en losseplads bag cykelskuret. Storskrald, skal vi selv opbevare e.v.t. i eget skur til afhentning. Vi kan undtagelsesvis deponere større ting, som møbler og hårde hvidevare bag skuret, hvis det er forsynet med navn og dato. Vi kan ikke have poser med affald stående og håber at slippe for rotter til vinter.
I skuret skal vi sortere pap, papir, rengjorte glas uden låg i de rette beholdere, grøntaffald i humus og resten i container til husholdningsaffald.
Endvidere har vi klare poser til plast for at få plads til vores husholdningsaffald. Vi sparer 18-19000 kr. om året ved kun at have 1 container, hvis vi vil fortsætte med det, må vi sortere affaldet.
Øl- og sodavandsdåser skal sorteres i klare plastposer og sættes ud til storskrald - det klarer vi hver især nu, da det ikke fungerer så godt med ugeturnus.
Så ved ugeturnus bærer man bare de klare poser med plast ud og sodavandsdåser er eget ansvar :)
Haveaffald må gerne deponeres bagved, men er det i poser, skal man huske at bære det ud til afhentningsdagene.
Du kan se datoerne på Søbo's hjemmeside/kalender :
http://xn--absbo-thorsager-7tb.dk/kalender-2
I den forbindelse kan jeg se, at der er afhentning af storskrald mandag d. 11/9-17, hvilket passer fint med at vi kan få ryddet bag skuret inden arbejdsdagen og således komme til, når vi skal klippe humlen m.v. :)
I får nærmere besked om arbejdsdagen senere - god aften :)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo
2018-04-19 Referat af bestyrelsesmøde og nyhedsbrev
19-04-2018
Den ny bestyrelse har holdt møde. Til stede : Jens H, Lise, Mikkel og Pia
Vi har holdt en grøn beskæringsdag i år og synes nu kun det er møblerne, der trænger til lidt olie. Dem tager vi en aften, hvem der kan :)
Næste år prøver vi at holde den grønne dag tidligt igen, så vi kan få beskåret potentiller og frugtbuske let, det er et bedre tidspunkt for planterne.
Det hul vi gravede ved cykelskuret til 26 G's brombær/solbær i efteråret er nu blevet beplantet, måske får vi brombær i år :)
Vi skal snart have ringet efter HTK's haveaffaldsbil, der er meget fra haverne bagved.
Vi pønser i øvrigt på at købe et møbelsæt mere til efteråret til erstatning af det ældste og slidte sæt.
Vi har kigget lidt på dato til sommerfest og foreslår lørdag d. 18/8-18
Bestyrelsen arbejder med identifikation af ny bestyrelse og indberetning til BRF og fortsat med salgsliste.
Husk at anmelde rotter til kommunen på
http://htk.rotteweb.dk/NewCase.aspx, så kommer HTK og sætter fælder op, det er let og uden omkostninger. Pt er der fælder ved 26 C, G, I, K, L, M :)
Næste bestyrelsesmøde torsdag d. 19/7-18 kl 19:30 hos Lise
Venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo