Kære Søboere :)
Tak for fint fremmøde og deltagelse ved festen, vi havde desværre nogle afbud, men det var helt forståeligt -
Husk vi har arbejdsdag i Søbo søndag d. 17. september kl 10 til frokost.
Jens har netop sat nye, punkterfri dæk på vores trillebøre, så nu må vi passe på dem. Hjælpe hinanden med at huske på, at de skal efterlades på højkant opg derfor ikke med læs på, stort eller lille :)
Jeg gentager lige, at den lille græsslåmaskine er til private haver, den anden er kun til ugeturnus på fællesplænen.
Det er ved at udvikle sig til en losseplads bag cykelskuret. Storskrald, skal vi selv opbevare e.v.t. i eget skur til afhentning. Vi kan undtagelsesvis deponere større ting, som møbler og hårde hvidevare bag skuret, hvis det er forsynet med navn og dato. Vi kan ikke have poser med affald stående og håber at slippe for rotter til vinter.
I skuret skal vi sortere pap, papir, rengjorte glas uden låg i de rette beholdere, grøntaffald i humus og resten i container til husholdningsaffald.
Endvidere har vi klare poser til plast for at få plads til vores husholdningsaffald. Vi sparer 18-19000 kr. om året ved kun at have 1 container, hvis vi vil fortsætte med det, må vi sortere affaldet.
Øl- og sodavandsdåser skal sorteres i klare plastposer og sættes ud til storskrald - det klarer vi hver især nu, da det ikke fungerer så godt med ugeturnus.
Så ved ugeturnus bærer man bare de klare poser med plast ud og sodavandsdåser er eget ansvar :)
Haveaffald må gerne deponeres bagved, men er det i poser, skal man huske at bære det ud til afhentningsdagene.
Du kan se datoerne på Søbo's hjemmeside/kalender :
http://xn--absbo-thorsager-7tb.dk/kalender-2
I den forbindelse kan jeg se, at der er afhentning af storskrald mandag d. 11/9-17, hvilket passer fint med at vi kan få ryddet bag skuret inden arbejdsdagen og således komme til, når vi skal klippe humlen m.v. :)
I får nærmere besked om arbejdsdagen senere - god aften :)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo
2022-08-26 arbejdssøndage
30-08-2022
Kære Søboer :)
Vi har fælles arbejdsdage søndag d. 4/9 og søndag d. 11/9.
Så det er ved at være tid til at få dine ting ud af cykelskuret. Det skal være tomt søndag d. 11/9.
Vi sætter vores telt op sammen nu på søndag d. 4/9 kl 10. Teltet er til de ting, der ikke tåler at stå ude. Så kan vi i løbet af ugen fordele brugbare ting i teltet og køre affald til Vega.
Jens T er på ferie, så håber Jens og Lotte, som har prøvet at sætte teltet op vil hjælpe. I må meget gerne melde jer, det kræver mange hænder at sætte teltet op.
De ting I ikke vil bevare kører I på Vega eller sætter eventuelt til storskrald d. 21/9.
Søndag d. 11/9 forstærker vi pladerne over skraldeskuret og lægger teltet tilbage.
Græsslåmaskiner, vores haveredskaber og de cykler vi bruger køres på plads. Det er ikke meningen at byggematerialer m.v. skal opbevares i cykelskuret.
Vi håber på den måde at få ryddet ud i fraflyttede beboeres ting og andre gamle sager, eventuelt at få en lille plads til alle til løbehjul og andre aktuelle køretøjer, så de ikke skal opbevares i portene m.v.
Al opbevaring i portene er i øvrigt ifølge brandmyndighederne ulovligt.
Hvis der mod forventning stadig er ting tilbage i skuret d. 11/9 betragter v