Kære Søboere :)
Tak for fint fremmøde og deltagelse ved festen, vi havde desværre nogle afbud, men det var helt forståeligt -
Husk vi har arbejdsdag i Søbo søndag d. 17. september kl 10 til frokost.
Jens har netop sat nye, punkterfri dæk på vores trillebøre, så nu må vi passe på dem. Hjælpe hinanden med at huske på, at de skal efterlades på højkant opg derfor ikke med læs på, stort eller lille :)
Jeg gentager lige, at den lille græsslåmaskine er til private haver, den anden er kun til ugeturnus på fællesplænen.
Det er ved at udvikle sig til en losseplads bag cykelskuret. Storskrald, skal vi selv opbevare e.v.t. i eget skur til afhentning. Vi kan undtagelsesvis deponere større ting, som møbler og hårde hvidevare bag skuret, hvis det er forsynet med navn og dato. Vi kan ikke have poser med affald stående og håber at slippe for rotter til vinter.
I skuret skal vi sortere pap, papir, rengjorte glas uden låg i de rette beholdere, grøntaffald i humus og resten i container til husholdningsaffald.
Endvidere har vi klare poser til plast for at få plads til vores husholdningsaffald. Vi sparer 18-19000 kr. om året ved kun at have 1 container, hvis vi vil fortsætte med det, må vi sortere affaldet.
Øl- og sodavandsdåser skal sorteres i klare plastposer og sættes ud til storskrald - det klarer vi hver især nu, da det ikke fungerer så godt med ugeturnus.
Så ved ugeturnus bærer man bare de klare poser med plast ud og sodavandsdåser er eget ansvar :)
Haveaffald må gerne deponeres bagved, men er det i poser, skal man huske at bære det ud til afhentningsdagene.
Du kan se datoerne på Søbo's hjemmeside/kalender :
http://xn--absbo-thorsager-7tb.dk/kalender-2
I den forbindelse kan jeg se, at der er afhentning af storskrald mandag d. 11/9-17, hvilket passer fint med at vi kan få ryddet bag skuret inden arbejdsdagen og således komme til, når vi skal klippe humlen m.v. :)
I får nærmere besked om arbejdsdagen senere - god aften :)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo
2017-04-11 - Husleje pr. 1. maj 2017 og fremover
11-04-2017
Kære Søbo,
Vi har på generalforsamlingen vedtaget at opsige vores WEB aftale med NETS og vi vil fremover bruge Dansk Bank, Business Online og jeres netbank aftaler. Aftalen er blevet opsagt og derfor vil jeres boligafgift ikke blive trukket automatisk mere.
I skal derfor gå ind i jeres netbank og lave en automatisk månedlig overførsel af husleje, typisk gældende for 12 måneder og til betaling første gang 1/5-17 og senest 1-3 dage efter hver den første i måneden til kontonummer i Danske Bank: Reg. nr. 4448 Konto nr. 5520003764 med jeres vej adresse som tekst hos modtager f.eks. Thorsager 26C.
Beløbene er:
Thorsager 26I = 5.487,- kr.
Thorsager 26A, 26C, 26G og 26L = 5.528,- kr.
Thorsager 26D, 26E, 26H og 26M = 5.570,- kr.
Thorsager 26B, 26F og 26K = 6.152,- kr.
Husleje ref: Referat fra generalforsamlingen 23 marts, 2017, se evt. hjemmesiden.
Jeg vil selvfølgelig kontrollere at beløbene er indbetalt og underrette vedkommende andel(e) hvis der mod forventning mangler indbetaling. Det virker for 26D og 26K, så hvorfor ikke for resten;-)
Med venlig hilsen Jens Thorlak
Bestyrelsen
Andelsforeningen Søbo