Kære Søboere :)
Tak for fint fremmøde og deltagelse ved festen, vi havde desværre nogle afbud, men det var helt forståeligt -
Husk vi har arbejdsdag i Søbo søndag d. 17. september kl 10 til frokost.
Jens har netop sat nye, punkterfri dæk på vores trillebøre, så nu må vi passe på dem. Hjælpe hinanden med at huske på, at de skal efterlades på højkant opg derfor ikke med læs på, stort eller lille :)
Jeg gentager lige, at den lille græsslåmaskine er til private haver, den anden er kun til ugeturnus på fællesplænen.
Det er ved at udvikle sig til en losseplads bag cykelskuret. Storskrald, skal vi selv opbevare e.v.t. i eget skur til afhentning. Vi kan undtagelsesvis deponere større ting, som møbler og hårde hvidevare bag skuret, hvis det er forsynet med navn og dato. Vi kan ikke have poser med affald stående og håber at slippe for rotter til vinter.
I skuret skal vi sortere pap, papir, rengjorte glas uden låg i de rette beholdere, grøntaffald i humus og resten i container til husholdningsaffald.
Endvidere har vi klare poser til plast for at få plads til vores husholdningsaffald. Vi sparer 18-19000 kr. om året ved kun at have 1 container, hvis vi vil fortsætte med det, må vi sortere affaldet.
Øl- og sodavandsdåser skal sorteres i klare plastposer og sættes ud til storskrald - det klarer vi hver især nu, da det ikke fungerer så godt med ugeturnus.
Så ved ugeturnus bærer man bare de klare poser med plast ud og sodavandsdåser er eget ansvar :)
Haveaffald må gerne deponeres bagved, men er det i poser, skal man huske at bære det ud til afhentningsdagene.
Du kan se datoerne på Søbo's hjemmeside/kalender :
http://xn--absbo-thorsager-7tb.dk/kalender-2
I den forbindelse kan jeg se, at der er afhentning af storskrald mandag d. 11/9-17, hvilket passer fint med at vi kan få ryddet bag skuret inden arbejdsdagen og således komme til, når vi skal klippe humlen m.v. :)
I får nærmere besked om arbejdsdagen senere - god aften :)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo
2016-05-05 - Nyt fra bestyrelsen april 2016
05-05-2016
Der har været afholdt bestyrelsesmøde tirsdag den 19. april 2016.
Tilstede: Jens, Tina, Jens T, Johnny og Lotte.
Nedenstående emner blev drøftet:
Dialog omkring størrelsen af gaver, der bliver givet i Søbo.
Der er indhentet tilbud på installation af nye udendørslamper.
Installation af autoriseret elinstallatør: Kr. 6.700,- inkl. moms.
Lamper inkl. lavenergipærer: Kr. 6.000,- inkl. moms.
Græsslåmaskinen vil i løbet af sommeren, ikke være at finde i skuret, da den skal have et eftersyn.
Tagrender skiftes og repareres d. 20.4.2016 - Sagen kører.
Varmtvandsbeholdere bliver afkalket mandag d. 25.4.2016 af Strube VVS. Vurderes det af Strube VVS, at en varmtvandsbeholder ikke kan mere, bliver denne skiftet til en ny. Husk at motioner håndtag/balofix, så disse ikke kalker til - Sagen kører.
Tømrermester Michael Ørum, besigtiger vinduer i begyndelsen af Juni måned.
30. april har vi arbejdsdag kl. 10.00, hvor første punkt er ekstraordinær generalforsamling, derefter oprydning i cykelskuret og andre opgaver.
Jakob og Ditte har fugt i haven og muligheden for, at der også skal laves dræn i deres have er til stede. Dette vil have en udgift på ca. kr. 50.000.
Huslejestigningen vil først være at se i Juni måned.
Der bliver indkøbt nyt sejl,som kan sættes op sammen med teltet til sommerfesten. 26 B donerer der