Kære Søboere :)
Tak for fint fremmøde og deltagelse ved festen, vi havde desværre nogle afbud, men det var helt forståeligt -
Husk vi har arbejdsdag i Søbo søndag d. 17. september kl 10 til frokost.
Jens har netop sat nye, punkterfri dæk på vores trillebøre, så nu må vi passe på dem. Hjælpe hinanden med at huske på, at de skal efterlades på højkant opg derfor ikke med læs på, stort eller lille :)
Jeg gentager lige, at den lille græsslåmaskine er til private haver, den anden er kun til ugeturnus på fællesplænen.
Det er ved at udvikle sig til en losseplads bag cykelskuret. Storskrald, skal vi selv opbevare e.v.t. i eget skur til afhentning. Vi kan undtagelsesvis deponere større ting, som møbler og hårde hvidevare bag skuret, hvis det er forsynet med navn og dato. Vi kan ikke have poser med affald stående og håber at slippe for rotter til vinter.
I skuret skal vi sortere pap, papir, rengjorte glas uden låg i de rette beholdere, grøntaffald i humus og resten i container til husholdningsaffald.
Endvidere har vi klare poser til plast for at få plads til vores husholdningsaffald. Vi sparer 18-19000 kr. om året ved kun at have 1 container, hvis vi vil fortsætte med det, må vi sortere affaldet.
Øl- og sodavandsdåser skal sorteres i klare plastposer og sættes ud til storskrald - det klarer vi hver især nu, da det ikke fungerer så godt med ugeturnus.
Så ved ugeturnus bærer man bare de klare poser med plast ud og sodavandsdåser er eget ansvar :)
Haveaffald må gerne deponeres bagved, men er det i poser, skal man huske at bære det ud til afhentningsdagene.
Du kan se datoerne på Søbo's hjemmeside/kalender :
http://xn--absbo-thorsager-7tb.dk/kalender-2
I den forbindelse kan jeg se, at der er afhentning af storskrald mandag d. 11/9-17, hvilket passer fint med at vi kan få ryddet bag skuret inden arbejdsdagen og således komme til, når vi skal klippe humlen m.v. :)
I får nærmere besked om arbejdsdagen senere - god aften :)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo
2018-08-01 Referat af bestyrelsesmøde d.2018-07-19 samt nyhedsbrev
01-08-2018
Sommerfest – husk tilmelding til vores sommerfest lørdag d. 18. august, vi vil gerne have besked senest søndag d. 12/8.
Vi har fået tilbud på udskiftning af Velux-vinduer, i forbindelse med at bunden er røget af et af vinduerne i 26L. 26L har fået det nødtørftigt repareret og det bliver udskiftet ultimo august.
Vi arbejder på et forslag til generalforsamlingen om at udskifte løbende over 2-3 år ligesom ved øvrige vinduer og døre. Tømrer vurderer tilstand og tager de mest trængende først, og på den måde en plan over et par år for udskiftning af de vinduer, der trænger. Vi har besluttet det bliver hvid plast, så vedligehold bliver minimalt. Men som sagt mere om det til generalforsamlingen.
Vi talte muligheden for at skifte elselskab til billigere og mere miljørigtig strøm. Det arbejder vi videre med på et senere tidspunkt.
Vi skal have tjekket op på havemøbler og se efter et nyt havebord på tilbud sidst på sæsonen, samt renovere, oliere o.s.v., de møbler vi har.
Jens 26C, indkøber hvid maling til kviste og skure samt gråblå maling til vinduer og døre på nettet, så vi kan male det der trænger, der vil være fri adgang til det i skraldeskuret. Mangler du en pensel til at male dine vinduer, indkøber du en og afleverer regning hos Jens