|
|
|
Kære Søboere :) Tak for fint fremmøde og deltagelse ved festen, vi havde desværre nogle afbud, men det var helt forståeligt - Husk vi har arbejdsdag i Søbo søndag d. 17. september kl 10 til frokost. Jens har netop sat nye, punkterfri dæk på vores trillebøre, så nu må vi passe på dem. Hjælpe hinanden med at huske på, at de skal efterlades på højkant opg derfor ikke med læs på, stort eller lille :) Jeg gentager lige, at den lille græsslåmaskine er til private haver, den anden er kun til ugeturnus på fællesplænen. Det er ved at udvikle sig til en losseplads bag cykelskuret. Storskrald, skal vi selv opbevare e.v.t. i eget skur til afhentning. Vi kan undtagelsesvis deponere større ting, som møbler og hårde hvidevare bag skuret, hvis det er forsynet med navn og dato. Vi kan ikke have poser med affald stående og håber at slippe for rotter til vinter.
I skuret skal vi sortere pap, papir, rengjorte glas uden låg i de rette beholdere, grøntaffald i humus og resten i container til husholdningsaffald.
Endvidere har vi klare poser til plast for at få plads til vores husholdningsaffald. Vi sparer 18-19000 kr. om året ved kun at have 1 container, hvis vi vil fortsætte med det, må vi sortere affaldet.
Øl- og sodavandsdåser skal sorteres i klare plastposer og sættes ud til storskrald - det klarer vi hver især nu, da det ikke fungerer så godt med ugeturnus.
Så ved ugeturnus bærer man bare de klare poser med plast ud og sodavandsdåser er eget ansvar :) Haveaffald må gerne deponeres bagved, men er det i poser, skal man huske at bære det ud til afhentningsdagene. Du kan se datoerne på Søbo's hjemmeside/kalender : http://xn--absbo-thorsager-7tb.dk/kalender-2
I den forbindelse kan jeg se, at der er afhentning af storskrald mandag d. 11/9-17, hvilket passer fint med at vi kan få ryddet bag skuret inden arbejdsdagen og således komme til, når vi skal klippe humlen m.v. :) I får nærmere besked om arbejdsdagen senere - god aften :)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo
2017-04-19 - Referat af bestyrelsesmøde m.v. apr.19-04-2017
Til beboerne i A/B Søbo :)
Vi har holdt bestyrelsesmøde og samlet op på overleveringen fra den gamle bestyrelse til den ny. Jeg har som formand modtaget alt materialet, hvoraf det meste er scannet ind og lagt på ekstern harddisk. Fantastisk stort og flot arbejde fra tidligere bestyrelse.
Ligeledes har webmaster, Ninna, og kasserer, Jens, en ekstern harddisk til henholdsvis hjemmesiden og aktuelle regnskab. Bankforretningerne forventes at være ordnet snarest.
Vi er godt i gang med salget af 26 G pr. 1/6-17 og har fundet et yngre par med børn, som har fået tilbudt andelen. Vi udarbejder den endelige salgsopstilling snarest og håber at lukke handlen i løbet af de næste uger.Vi har besluttet at høre, om der stadig er problemer med døre, vinduer og evt. fugt/manglende dræn nogen steder.Har I den slags problemer bedes I lægge en seddel i formandens postkasse eller sende en mail via Søbos hjemmeside med husnummer og beskrivelse af problem.Herunder hvor, eksempelvis vindue i stue eller havedør.Vi vil gerne have besked inden 1/5-17, så kontakter vi håndværkere, som ser nærmere på, om det er muligt at udbedre og bestyrelsen tager stilling til økonomien. Vigtige datoer:Mandag d. 24/4-17 kl. 17 - Arbejdsaften med pizzaMandag d. 1/5-17 - Deadline for post med vinduer/døre/drænMandag d. 1/5-17 - Husk vi går over til bankoverf&os 2017-04-11 - Husleje pr. 1. maj 2017 og fremover11-04-2017
Kære Søbo,
Vi har på generalforsamlingen vedtaget at opsige vores WEB aftale med NETS og vi vil fremover bruge Dansk Bank, Business Online og jeres netbank aftaler. Aftalen er blevet opsagt og derfor vil jeres boligafgift ikke blive trukket automatisk mere. I skal derfor gå ind i jeres netbank og lave en automatisk månedlig overførsel af husleje, typisk gældende for 12 måneder og til betaling første gang 1/5-17 og senest 1-3 dage efter hver den første i måneden til kontonummer i Danske Bank: Reg. nr. 4448 Konto nr. 5520003764 med jeres vej adresse som tekst hos modtager f.eks. Thorsager 26C.
Beløbene er:
Thorsager 26I = 5.487,- kr. Thorsager 26A, 26C, 26G og 26L = 5.528,- kr. Thorsager 26D, 26E, 26H og 26M = 5.570,- kr. Thorsager 26B, 26F og 26K = 6.152,- kr.
Husleje ref: Referat fra generalforsamlingen 23 marts, 2017, se evt. hjemmesiden.
Jeg vil selvfølgelig kontrollere at beløbene er indbetalt og underrette vedkommende andel(e) hvis der mod forventning mangler indbetaling. Det virker for 26D og 26K, så hvorfor ikke for resten;-)
Med venlig hilsen Jens Thorlak Bestyrelsen Andelsforeningen Søbo
2017-04-04 - Arbejdsaften mandag den 24. april kl. 1704-04-2017
Vi har følgende arbejdsopgaver:
- græstrimning af plænen - tilplantning af de blå krukker - tjekke havemøbler - græsarmeringsblokke ved ydre p-pladser
Vi slutter med fællesspisning af pizza, for dem der har tid og lyst.
Afgående formand, Johnny har modtaget en vingave fra A/B Søbo, som en lille tak for sit store arbejde for os i andelsforeningen.
Med venlig hilsen Bestyrelsen Andelsforeningen Søbo
2017-04-03 - Referat 3. april 201703-04-2017 Hej alle,
Så er referatet fra generalforsamlingen 2017 færdigt og lagt op på hjemmesiden.
Her fremgår det, at vi fremover skal betale vores husleje som en bankoverførsel, så sparer vi gebyrer til Nets. Vi kan med fordel oprette en fast overførsel. Vi sender en reminder sidst i april igen.
Huslejen i 2017 er:
87 m2: 5487 kr. - I 88 m2: 5528 kr. - A C G L 89 m2: 5570 kr. - D E H M 103 m2: 6152 kr. - B F K
Med venlig hilsen Bestyrelsen Andelsforeningen Søbo
2017-03-29 - Nyhedsbrev og referat af bestyrelsesmøde den 28. marts29-03-2017
Hej alle i A/B Søbo,
Den ny bestyrelse har holdt sit første møde og holder det næste allerede onsdag d. 18/4-17 kl. 19:30, hvor vi samler op og finde nye mødedatoer. I er velkomne til at aflevere forslag til bestyrelsen, som så vil blive behandlet på kommende møde.
Vi ønsker naturligvis at takke Johnny fra hele A/B Søbo for mange års tro tjeneste og arbejde i bestyrelsen, heraf rigtig mange som formand. 1000 tak til Johnny, som bl.a. efterlader os en flot hjemmeside og velkomstfolder. Vi arbejder på sagen ;)
Ninna vil gerne fortsætte som webmaster på vores hjemmeside og kører den i tæt samarbejde med formanden.
Lene har frabedt sig god-bedring-buketter til Mie fra Grundejerforeningen Thorsager, men ser anderledes på det, når hun om cirka 3 uger flytter hjem til sin mor og kan passe blomsterne.
Referatet af Generalforsamlingen d. 23/3-17 er lige på trapperne. Hvis det bliver færdigt i denne uge, vil det komme på hjemmesiden under referater i løbet af næste uge.Hvis I har brug for nøglen til kædebom til stien ved søen, kan Ditte 26 K kontaktes. Vi opdaterer hjemmesiden.Husk at I altid er velkomne til at købe almindeligt bilbenzin i en af de 3 dunke i fællesskuret til græsslåmaskinen. Bonnen kan afleveres i Jens 26 C's postkasse, som så kontakter dig. Vi får serviceret den 2016-12-20 - Nyt fra Bestyrelsen december 201620-12-2016 Bestyrelsen har holdt møde, hvor følgende punkter blev drøftet:
- Generalforsamling vil blive afholdt torsdag den 23. marts 2017, sæt X i kalenderen.
- Bestyrelsens årsberetning for 2016 er blevet gennemgået. Årsberetningen viser med alt tydelighed, at A/B Søbo ikke er nybyg længere, og at der som årerne går, kommer flere og flere reparationer til.
- Jens T. laver regnskabet for 2016 færdigt, så det kan blive afleveret til revisoren.
- Der er lidt udfordringer med at få lys-sensorerne ved cykel- og skraldeskuret til at fungere sammen med led-lamperne. I den forbindelse kommer Nøhr El Service i slutningen af januar og opsætter et relæ. Desværre har han ikke tid før.
- Græsslåmaskinen til fællesarealet trænger til en ny kniv, Jens H. vil sørge for at få denne udskiftet.
- Den nyindkøbte græsslåmaskine - til brug i egne haver – skal have skiftet olie, dette sørger Jens T for.
- Gitte har en tagsten, der er gået i stykker. Tagstenen skal skæres til. Jens T. sørger for at tagstenen bliver skåret og monteret.
En lille reminder 😉
Vi henstiller til, at I husker at lukke døren til cykelskuret, så folk ikke kan gå forbi og se, hvad der er opbevaret af ting og sager. Det er før aftalt, at bagsiden af cykel- og skraldeskur 2016-09-24 - Nye væglamper / info om tømrer / hvepse - sep.24-09-2016 VIGTIG INFO I morgen torsdag den 22. september ved 14 tiden kommer der 2 skadedysbekæmpere og sprøjter de steder, hvor der er hvepseboer i Søbo. Dette medfører, at man de første par timer efter der er sprøjtet, skal undlade at stå lige under, hvor hvepseboerne er. Der skal også være adgang til jeres haver. I næste uge er det tid til at få opsat de nye udendørs væglamper, som hver bolig får i "fødselsdagsgave" i anledning af Søbo's 25 års fødselsdag. Lamperne bliver opsat af NØHR El-service: Torsdag den 29. og fredag den 30. september. Da strømmen skal afbrydes mens lampen tilsluttes, skal NØHR El-service have adgang til jeres bolig. Så hvis I ikke selv har mulighed for at være hjemme eller lave aftale med andre, så er I velkomne til at aflevere jeres nøgle til Johnny 26 B (husk at påføre husnr. på nøglen). Her i september var det meningen, at Tømrermester Michael Ørum skulle have være i gang med at skifte vinduer og lister, men på grund af manglende arbejdskraft, er det blevet forsinket og kan tidligst opstartes i uge 41. Nærmere info følger, når vi ved mere. Der er indkøbt hvid maling/træbeskyttelse til kvistene. Det står på hylden i skraldeskuret. Ting der fortsat arbejdes på: Der mangler at blive udskiftet en tagsten hos Gi 2016-07-12 - Nyt fra bestyrelsen12-07-2016 Der har været afholdt bestyrelsesmøde, hvor der blev fulgt op på nedenstående sager, som bestyrelsen har færdiggjort eller fortsat arbejder med:
Der har været observeret rotter i Søbo - Giftkasser har været opsat, men er nedtaget igen, da problemet er løst. Der er fordring forbudt i naturen.
Bestyrelsen ser sig nødsaget til at stramme op omkring reglerne ved køb og salg af boliger i Søbo. Dette skyldes, at der har været en del udfordringer og arbejde i forbindelse med sidste salg af boligen 26 K. Der arbejdes fortsat videre med dette.
Der er indkøbt nye udendørslamper, som vil blive opsat af autoriseret elinstallatør.
Tømrermester Michael Ørum har gennemgået Søbo's vinduer og har afgivet tilbud på vinduer og lister, der skal udskiftes. Det forventes, at arbejdet opstartes 2. uge i september. Mere info omkring dette senere på sommeren.
Reparationen af tagrenderne er endelig færdiggjort.
Bestyrelsen har haft kontaktet Høje Taastrup Kommune vedrørende kæden, der lukker vejen af ved Svanesøen bagved cykelskuret. Kæden havde ikke været sat fast igennem et stykke tid. Men for at undgå uvedkommende, er den nu kommet op at hænge igen med lås på. Formanden ligger inde med en nøglen til hængelåsen, sådan at vi kan tage kæden af og på
2016-05-05 - Nyt fra bestyrelsen april 201605-05-2016 Der har været afholdt bestyrelsesmøde tirsdag den 19. april 2016. Tilstede: Jens, Tina, Jens T, Johnny og Lotte. Nedenstående emner blev drøftet: Dialog omkring størrelsen af gaver, der bliver givet i Søbo. Der er indhentet tilbud på installation af nye udendørslamper. Installation af autoriseret elinstallatør: Kr. 6.700,- inkl. moms. Lamper inkl. lavenergipærer: Kr. 6.000,- inkl. moms. Græsslåmaskinen vil i løbet af sommeren, ikke være at finde i skuret, da den skal have et eftersyn. Tagrender skiftes og repareres d. 20.4.2016 - Sagen kører. Varmtvandsbeholdere bliver afkalket mandag d. 25.4.2016 af Strube VVS. Vurderes det af Strube VVS, at en varmtvandsbeholder ikke kan mere, bliver denne skiftet til en ny. Husk at motioner håndtag/balofix, så disse ikke kalker til - Sagen kører. Tømrermester Michael Ørum, besigtiger vinduer i begyndelsen af Juni måned. 30. april har vi arbejdsdag kl. 10.00, hvor første punkt er ekstraordinær generalforsamling, derefter oprydning i cykelskuret og andre opgaver. Jakob og Ditte har fugt i haven og muligheden for, at der også skal laves dræn i deres have er til stede. Dette vil have en udgift på ca. kr. 50.000. Huslejestigningen vil først være at se i Juni måned. Der bliver indkøbt nyt sejl,som kan sættes op sammen med teltet til sommerfesten. 26 B donerer der 2016-01-24 - Nyt fra bestyrelsen jan. og datoer i 201624-01-2016 Torsdag den 14. januar blev der afholdt bestyrelsesmøde, hvor nedenstående punkter blev drøftet:
1. Under det voldsomme snevejr, natten mellem den 21. og 22. november 2015, led flere af tagrenderne i Søbo et knæk. Det er derfor aftalt, at Tømrermester Kurt Thomassen den 28. januar kommer og gennemgår samtlige tagrender med henblik på at få skaderne udbedret. I bedes venligst sørge for, at der er adgang til jeres haver.
2. Der er indhentet tilbud på afkalkning af vores vandvarmere hos Strube VVS. Prisen for rensning, udskiftning af anoder og bundpakninger i samtlige vandvarmere beløber sig til ca. 22.000 kr. inkl. moms. Men da beløbet overstiger det, som bestyrelsen kan råde over, vil det komme som et punkt på generalforsamlingen.
3. Flere af Søbo's vinduer har set bedre dage og i den henseende vil de blive gennemgået af Tømrermester Michael Ørum. Under gennemgangen vil gummi-listerne på vinduerne blive skiftet. Yderligere information følger senere.
Vigtige datoer for 2016 er blevet fastlagt:
Generalforsamling: Mandag den 21. marts, kl. 19 (Indkaldelse bliver sendt senere) Arbejdsdage: Lørdag den 30. april, kl. 10 Søndag den 30. oktober, kl. 10 Sommerfest: Lørdag den 10. september
Datoerne fremgår på hjemmesiden og er også opsat på opslagstavlen i affaldsskuret. <
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
>
|
|
|
|
|