|
|
|
Kære Søboere :) Tak for fint fremmøde og deltagelse ved festen, vi havde desværre nogle afbud, men det var helt forståeligt - Husk vi har arbejdsdag i Søbo søndag d. 17. september kl 10 til frokost. Jens har netop sat nye, punkterfri dæk på vores trillebøre, så nu må vi passe på dem. Hjælpe hinanden med at huske på, at de skal efterlades på højkant opg derfor ikke med læs på, stort eller lille :) Jeg gentager lige, at den lille græsslåmaskine er til private haver, den anden er kun til ugeturnus på fællesplænen. Det er ved at udvikle sig til en losseplads bag cykelskuret. Storskrald, skal vi selv opbevare e.v.t. i eget skur til afhentning. Vi kan undtagelsesvis deponere større ting, som møbler og hårde hvidevare bag skuret, hvis det er forsynet med navn og dato. Vi kan ikke have poser med affald stående og håber at slippe for rotter til vinter.
I skuret skal vi sortere pap, papir, rengjorte glas uden låg i de rette beholdere, grøntaffald i humus og resten i container til husholdningsaffald.
Endvidere har vi klare poser til plast for at få plads til vores husholdningsaffald. Vi sparer 18-19000 kr. om året ved kun at have 1 container, hvis vi vil fortsætte med det, må vi sortere affaldet.
Øl- og sodavandsdåser skal sorteres i klare plastposer og sættes ud til storskrald - det klarer vi hver især nu, da det ikke fungerer så godt med ugeturnus.
Så ved ugeturnus bærer man bare de klare poser med plast ud og sodavandsdåser er eget ansvar :) Haveaffald må gerne deponeres bagved, men er det i poser, skal man huske at bære det ud til afhentningsdagene. Du kan se datoerne på Søbo's hjemmeside/kalender : http://xn--absbo-thorsager-7tb.dk/kalender-2
I den forbindelse kan jeg se, at der er afhentning af storskrald mandag d. 11/9-17, hvilket passer fint med at vi kan få ryddet bag skuret inden arbejdsdagen og således komme til, når vi skal klippe humlen m.v. :) I får nærmere besked om arbejdsdagen senere - god aften :)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo
2018-02-20 Referat af budgetmøde og indkaldelse20-02-2018 Bestyrelsen har i dag holdt budgetmøde og afleverer regnskab og forslag til revision. Regnskab for 2018 bliver omdelt så snart, vi har det retur.
Vedhæftet en indkaldelse til generalforsamling, samt deadline for indlevering af forslag til generalforsamlingen - eventuelle forslag kommer på som punkter inden eventuelt. Husk vi skal have forslag, hvis der skal kunne tages en beslutning på generalforsamlingen. Vi kan ikke beslutte noget under eventuelt.
Lotte, 26A har fået tilladelse til at opstille Søbos telt d. 27/4-18 i forbindelse med privat fest.
Venlig hilsen Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo
2018-02-08 Referat af bestyrelsesmøde09-02-2018 Kære Søboer
Så har vi holdt bestyrelsesmøde igen. Lise og jeg har sideløbende arbejdet med en procedure for salg af andel, herunder revidering af eksisterende lister. 26 K har fået skiftet hoveddøren.
Til stede: Jens T, Lise, Mikkel og Pia - Afbud: Ditte
Næste bestyrelsesmøde bliver et budgetmøde: Tirsdag d. 20/2-18 kl 19 – kl 20 hos Jens T Regnskab 2017, budget 2018, mulig huslejeregulering og generalforsamling er på programmet.
Generalforsamling bliver formodentlig sidst i marts.
Grøn dag søndag d. 11/3-18 kl 10 – kl 13
med beskæring og udtynding ved roden af potentillaer, hassel, solbær, æble, blomme og e.v.t. fældning af pil og opstamning af rødtjørn. Brombær ?
Vi får en almindelig arbejdsaften senere i april, hvor de andre opgaver klares.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia, formand Andelsforeningen Søbo
2017-12-18 nyhedsbrev og præcisering30-12-2017 Hej alle Søboere :) Et nyhedsbrev inden 2017 rinder ud. Høje-Taastrup Kommune har overtaget vores 3 lamper på P-pladsen igen og betaler for udskiftning til LED-lys samt drift af dem. Formeldt bliver det nok DONG, der varetager drift og tilsyn. Jens, 26D, har været sød at fjerne al det overskydende pap i skraldeskuret. Det er god stil, tak :) Det er det til gengæld ikke at efterlade sit storskrald på fællesarealer. Hvis I har storskrald eller skrald, som ikke kan være i containerne, så må I anbringe det hos jer selv og selv bringe det til storskrald. Papcontainer bliver ikke tømt af renovationen, hvis der ligger pap ovenpå og affaldscontaineren bliver ikke tømt, hvis den er overfyldt og ikke kan lukkes. Det er værd at huske på, nu hvor der er ekstra meget affald, julepapir o.s.v Og husk det skal være sorteret ellers tager de det heller ikke med, pap for sig og kun rent pap og papir for sig uden tape, madrester, folie o.s.v. Næste bestyrelsesmøde bliver torsdag d. 8/2-18, har I punkter til det eller andre spørgsmål og kommentarer er I velkomne i mailen eller mandage aftner hos mig.Det er slut med særbehandling uden for det tidsrum. Formanden og bestyrelsesmedlemmer er hverken viceværter eller servicearbejdere for andelshavere, der skal bruge oplysninger i weekender o.s.v. Vi har en flot hjemmeside, hvor de fleste oplysninger kan hentes. Vedt& 2017-09-28 - Referat af bestyrelsesmøde03-10-2017 Hovedpunktet var tilbud på udskiftning af dør 26 K endvidere evaluerede vi på sommerfest og grøn dag.
Vi valgte billigste tilbud som er fra tømrer Kurt Thomassen som er på 16750 kr.. Det er mange penge ud af vores lille vedligeholdelsesbudget, men vi holder os inden for de 25000 kr som bestyrelsen i følge Ekstraordinær generalforsamling i Søbo 30. april 2016 kan disponere over uden indkaldelse til generalforsamling og tømreren vurderede at døren skal skiftes.
Vi tager henvendelse til grundejerforeningen Thorsager med henblik på, at den kontakter kommunen, om den kan opstille cykelchikane - ved Søbo eller før - på cykelstien til hovedgaden for at mindske risikoen for sammenstød med cykelryttere. E.v.t. chikane som i den anden ende ved hovedgaden.
På næste møde fastsætter vi dato i februar for beskæring af buske og træer og en grøn dag lidt senere på foråret.
Pia og Lise vil i løbet af vinteren opdatere manual for salg af boliger i Søbo.
Næste bestyrelsesmøde torsdag d. 8/2-18 kl 19:30 hos Lise
Med venlig hilsen Bestyrelsen Andelsforeningen Søbo
2017-09-17 - Søbo arbejdsdag14-09-2017 Vejret tegner ikke for godt på søndag til vores arbejdsdag kl 10 til frokost, hvor vi spiser sammen.
Planen er at lave træde-af-stykker ved siderne af P-pladserne af plastarmering og grus samt flytte roserne midt i plænen hen i hækken foran bilerne. Vi vil også gerne fortælle om brugen af plæneklipperne og affaldssortering, så alle er opdaterede :)
Lise og jeg henter grus lørdag, Ditte handler armering, så har vi materialerne og må vi se om vejret arter sig :)
Vel mødt
Med venlig hilsen Andelsforeningen Søbo v/ Pia
2017-08-27 - Arbejdsdag m.v.27-08-2017 Kære Søboere :) Tak for fint fremmøde og deltagelse ved festen, vi havde desværre nogle afbud, men det var helt forståeligt - Husk vi har arbejdsdag i Søbo søndag d. 17. september kl 10 til frokost. Jens har netop sat nye, punkterfri dæk på vores trillebøre, så nu må vi passe på dem. Hjælpe hinanden med at huske på, at de skal efterlades på højkant opg derfor ikke med læs på, stort eller lille :) Jeg gentager lige, at den lille græsslåmaskine er til private haver, den anden er kun til ugeturnus på fællesplænen. Det er ved at udvikle sig til en losseplads bag cykelskuret. Storskrald, skal vi selv opbevare e.v.t. i eget skur til afhentning. Vi kan undtagelsesvis deponere større ting, som møbler og hårde hvidevare bag skuret, hvis det er forsynet med navn og dato. Vi kan ikke have poser med affald stående og håber at slippe for rotter til vinter.
I skuret skal vi sortere pap, papir, rengjorte glas uden låg i de rette beholdere, grøntaffald i humus og resten i container til husholdningsaffald.
Endvidere har vi klare poser til plast for at få plads til vores husholdningsaffald. Vi sparer 18-19000 kr. om året ved kun at have 1 container, hvis vi vil fortsætte med det, må vi sortere affaldet. Øl- og sodavandsdåser skal sorteres i klare plastposer 2017-06-08 - Referat af bestyrelsesmøde19-06-2017 Bestyrelsen har holdt møde igen.
Vi samlede lidt op på de forskellige opgaver. Der er ved at være styr på bankaftalerne og Pia har som formand fået sit dankort netop i dag.
Salget af 26 G får sin endelige afslutning d. 1/7-17.
Vi talte om sommerfest og grøn dag til efteråret, hvordan vi bevarer den gode stemning og får nogle gode dage sammen.
Husk i den forbindelse også at tænke på naboen, når du låner vores fælles redskaber, at de ikke bare henstår i haven.
Pap- og flaskecontainere bliver tømt automatisk af HTK, men ikke så ofte som de andre affaldscontainere, så husk at klappe papaffald sammen. Der var ikke plads nok ved sidst tømning.
Vi holder grøn dag eller arbejdsdag søndag d. 17. september kl 10 til efter frokost. Vi håber at få ordnet græsområderne ved siden af parkeringspladserne, så alle kan komme tørskoet ud af bilerne. Måske noget armeringsbelægning, herom nærmere senere.
Er der gode forslag til sommerfesten, så sig endelig til, vi er åbne :) Jens tager fat i en tømrer til vinduer og døre.
Dato for næste bestyrelsesmøde bliver slået op på hjemmesiden.
Med venlig hilsen Bestyrelsen v/ Pia Andelsforeningen Søbo
2017-05-21 - Nyhedsbrev22-05-2017 Kære Søboere,
<3-lig velkommen til Rikke, Semmy og Melany som flytter ind i løbet af juni, når de har fået det hele på plads. De overtager 26 G pr 1/6-17. Bestyrelsen har givet en lille introduktion og den fine velkomstfolder, men vi håber selvfølgelig, at I alle vil være søde til at hjælpe dem med at blive rigtige søboer ;) Og som det aller vigtigste skal vi have fødselsdagslisten ajourført :)
Det betyder samtidig, at vi skal sige farvel til Tina, Kim og Daniel. Vi siger tak for nogle hyggelige år og dejlige stunder og ønsker jer lykke til fremover :)
Bestyrelsen har fået en printer, den har været i brug under salget her og virker.
Huslejeindbetalingsmetodeskiftet - fedt ord - ser ud til at fungere nu, så sparer vi en masse penge til PBS.
Jens tager snarest fat i tømreren, som vil kigge på de pågældende vinduer og døre.
Husk bestyrelsen holder møde d. 8/6-17, hvis du har punkter til dagsorden.
Med venlig hilsen Bestyrelsen v/ Pia Andelsforeningen Søbo
2017-05-09 - Nyhedsbrev09-05-2017 Hej alle,Lene har i dag fået god bedring- blomster fra Søbo sendt hjem til sin mor, hvor hun bor og genoptræner i øjeblikket.Hun skriver følgende til os :"Kære Søbo ' erTusind tak for blomsterne 🌹 jeg har modtaget i dag. Som I nok har bemærket har jeg ikke været hjemme siden december. Jeg er blevet opereret i ryggen for spinalstenose i februar. Operationen gik godt men min genoptræning på rehabiliterings centeret i Høje Tåstrup var spildt idet de ikke fik gang i mit venstre ben. Jeg går nu til træning tre gange om ugen hos Øfeldt; men da jeg pt kun kan gå med rollator bor jeg hjemme hos min mor der bor i et etplanshus. Jeg håber at komme hjem i juni.Jeg savner Søbo og Reerslev. Knus fra Lene ☺ "Vi ønsker fortsat Lene god bedring og håber at se hende snart igen.Huslejen for maj, som skulle betales 1. maj ved bankoverførsel, er lykkedes for hovedparten. De 2 der er i restance bedes betale snarest :) Oplysningerne der skal bruges ligger på hjemmesiden : http://xn--absbo-thorsager-7tb.dk/?id=blog&news=38391Vi har fået ønsker om dræn, nye døre og vinduer ind. Foreløbig ser vi tiden an og ser om vand- og drænproblemet ikke skulle have løst sig.Det er hoveddørene i buerne, der har det værst. Nogle har indvilligt i at leve med den løsning, de har, ind til videre 2017-04-19 - Referat af bestyrelsesmøde m.v. apr.19-04-2017
Til beboerne i A/B Søbo :)
Vi har holdt bestyrelsesmøde og samlet op på overleveringen fra den gamle bestyrelse til den ny. Jeg har som formand modtaget alt materialet, hvoraf det meste er scannet ind og lagt på ekstern harddisk. Fantastisk stort og flot arbejde fra tidligere bestyrelse.
Ligeledes har webmaster, Ninna, og kasserer, Jens, en ekstern harddisk til henholdsvis hjemmesiden og aktuelle regnskab. Bankforretningerne forventes at være ordnet snarest.
Vi er godt i gang med salget af 26 G pr. 1/6-17 og har fundet et yngre par med børn, som har fået tilbudt andelen. Vi udarbejder den endelige salgsopstilling snarest og håber at lukke handlen i løbet af de næste uger.Vi har besluttet at høre, om der stadig er problemer med døre, vinduer og evt. fugt/manglende dræn nogen steder.Har I den slags problemer bedes I lægge en seddel i formandens postkasse eller sende en mail via Søbos hjemmeside med husnummer og beskrivelse af problem.Herunder hvor, eksempelvis vindue i stue eller havedør.Vi vil gerne have besked inden 1/5-17, så kontakter vi håndværkere, som ser nærmere på, om det er muligt at udbedre og bestyrelsen tager stilling til økonomien. Vigtige datoer:Mandag d. 24/4-17 kl. 17 - Arbejdsaften med pizzaMandag d. 1/5-17 - Deadline for post med vinduer/døre/drænMandag d. 1/5-17 - Husk vi går over til bankoverf&os <
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
>
|
|
|
|
|