|
|
|
Kære Søboere :) Tak for fint fremmøde og deltagelse ved festen, vi havde desværre nogle afbud, men det var helt forståeligt - Husk vi har arbejdsdag i Søbo søndag d. 17. september kl 10 til frokost. Jens har netop sat nye, punkterfri dæk på vores trillebøre, så nu må vi passe på dem. Hjælpe hinanden med at huske på, at de skal efterlades på højkant opg derfor ikke med læs på, stort eller lille :) Jeg gentager lige, at den lille græsslåmaskine er til private haver, den anden er kun til ugeturnus på fællesplænen. Det er ved at udvikle sig til en losseplads bag cykelskuret. Storskrald, skal vi selv opbevare e.v.t. i eget skur til afhentning. Vi kan undtagelsesvis deponere større ting, som møbler og hårde hvidevare bag skuret, hvis det er forsynet med navn og dato. Vi kan ikke have poser med affald stående og håber at slippe for rotter til vinter.
I skuret skal vi sortere pap, papir, rengjorte glas uden låg i de rette beholdere, grøntaffald i humus og resten i container til husholdningsaffald.
Endvidere har vi klare poser til plast for at få plads til vores husholdningsaffald. Vi sparer 18-19000 kr. om året ved kun at have 1 container, hvis vi vil fortsætte med det, må vi sortere affaldet.
Øl- og sodavandsdåser skal sorteres i klare plastposer og sættes ud til storskrald - det klarer vi hver især nu, da det ikke fungerer så godt med ugeturnus.
Så ved ugeturnus bærer man bare de klare poser med plast ud og sodavandsdåser er eget ansvar :) Haveaffald må gerne deponeres bagved, men er det i poser, skal man huske at bære det ud til afhentningsdagene. Du kan se datoerne på Søbo's hjemmeside/kalender : http://xn--absbo-thorsager-7tb.dk/kalender-2
I den forbindelse kan jeg se, at der er afhentning af storskrald mandag d. 11/9-17, hvilket passer fint med at vi kan få ryddet bag skuret inden arbejdsdagen og således komme til, når vi skal klippe humlen m.v. :) I får nærmere besked om arbejdsdagen senere - god aften :)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo
2018-11-06 NYHEDSBREV14-11-2018 Renovation :
" Kære Borger Der har i går været brand på Vestforbrænding, hvilket betyder de ikke kan modtage affald til forbrænding. Affald fra Høje Taastrup Kommune er blevet omdirigeret, så der bliver fortsat afhentet affald i kommunen. Der kan dog opstå små forsinkelser, der kan betyde at renovatørerne får lov til at køre i længere tid end normalt. Venlig hilsen Team Affald Høje Taastrup Kommune "
Så er det ved at være en måned siden, vi holdt arbejdsdag. Det meste af bestyrelsen ( C,F, H og L ) mødte op og Lene ( E ) kiggede forbi. Vi fik lavet det mest nødvendige og havde nogle hyggelige timer. Afbud fra A, B, D, G, I og M. Vi håber på bedre fremmøde til beskæringsdagen i det tidlige forår :) Bestyrelsen minder om, at P-pladsen ikke er til opbevaring. Der har stået en stor, lukket trailer i over en måned nu, den bedes fjernet snarest, tak.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v / Pia
Andelsforeningen Søbo
2018-09-19 referat af bestyrelsesmøde onsdag d. 19/9-18 kl 19:30 samt nyhedsbrev21-09-2018 - Jens 26C har repareret vejbrønd ved P-plads. - Lise har gravet kanal ud ved regnvandstønden og fyldt den med skærver. - 26L har fået skiftet et Veluxvindue, som bunden var gået ud af. - Mikkel reparerer vores lille magnetflag, så vi ved hvornår vi har uge. - Vi har fået tilbudt ca. 380 teglsten til taget, som ligner vores egne meget. Ved større skader på taget, behøver vi ikke skifte det hele, men kan tage fra bagsiden af cykelskuret og bruge de gratis sten der. - Vi investerer ca. 5000 kr. i et 9 m2 skur bagved og op ad cykelskuret i den ende ved regnvandstønden. Det bliver til sækkevogn, græsslåmaskiner, trillebøre, benzin, haveredskaber og stillads. Jens 26 C bygger. - Vi planlægger en ny beskæringsdag i det nye år. Tidspunkt afhænger af vejr. - Vi udsætter indkøb af hvid og blå maling til træværk til foråret. - Bestyrelsen kommer nok med et forslag til hel/delvis udskiftning af defekte Veluxvinduer til generalforsamlingen. - Vi planlægger at lave et forslag til grundejerforeningens generalforsamling om nedsættelse af kontingent, nu hvor vi ikke har udgifter til antenne og tv længere. Arbejdsdag i Søbo søndag d. 7. oktober kl 10 Vi skal have vasket gulvet i skraldeskuret Tjekke og reparere havemøbler, måske supplerer vi med lidt nye til foråret Luge bede Ny top 2018-08-01 Referat af bestyrelsesmøde d.2018-07-19 samt nyhedsbrev01-08-2018 Sommerfest – husk tilmelding til vores sommerfest lørdag d. 18. august, vi vil gerne have besked senest søndag d. 12/8. Vi har fået tilbud på udskiftning af Velux-vinduer, i forbindelse med at bunden er røget af et af vinduerne i 26L. 26L har fået det nødtørftigt repareret og det bliver udskiftet ultimo august. Vi arbejder på et forslag til generalforsamlingen om at udskifte løbende over 2-3 år ligesom ved øvrige vinduer og døre. Tømrer vurderer tilstand og tager de mest trængende først, og på den måde en plan over et par år for udskiftning af de vinduer, der trænger. Vi har besluttet det bliver hvid plast, så vedligehold bliver minimalt. Men som sagt mere om det til generalforsamlingen. Vi talte muligheden for at skifte elselskab til billigere og mere miljørigtig strøm. Det arbejder vi videre med på et senere tidspunkt. Vi skal have tjekket op på havemøbler og se efter et nyt havebord på tilbud sidst på sæsonen, samt renovere, oliere o.s.v., de møbler vi har. Jens 26C, indkøber hvid maling til kviste og skure samt gråblå maling til vinduer og døre på nettet, så vi kan male det der trænger, der vil være fri adgang til det i skraldeskuret. Mangler du en pensel til at male dine vinduer, indkøber du en og afleverer regning hos Jens 2018-05-04 Nyhedsbrev - Græs igen06-05-2018 Kære Søboere :)
Der har været lidt uklarheder i forbindelse med det sidste nyhedsbrev.
Jeg præciserer lige. Når du har uge skal du bære plast ud til storskrald, rydde sne eller slå græs. Det er en del af vedligeholdelsesplanen, nærmere formuleret i Vedtægterne (8,3)
Har du ferie, regner det eller er der andre forhold, der bevirker, at du ikke kan slå græs, er det dit ansvar at bytte eller lave aftaler med andre herunder din nabo om en ordning, så græsset bliver slået og sneen ryddet.
Batteribeholder bliver tømt i uge 20, Ninna har lavet en aftale, tak :)
Med venlig hilsen Bestyrelsen v/Pia
Andelsforeningen Søbo
2018-05-02 Forår06-05-2018 Kære Søboere :)
Så er havesæsonen igang og jeg er ikke vicevært eller konfliktmægler, jeg er formand !
Der er nok ikke 2 af os, der er enige om, hvornår græsslåningssæsonen starter, hvor langt græsset må blive inden det slås, eller hvor langt det skal slås ned, og der kommer ingen regler, for der er ingen til at håndhæve dem. Du kan se på hjemmesiden i kalenderen, hvornår du som andelshaver har uge og du får et lille flag i din postkasse. Når du har uge, indebærer det, at du sætter plastiksækkene ud storskrald, hvis det er uge, rydder sne på fællesstierne eller slår græs. Nogen synes græsset skal slås mere end en gang om ugen andre højst hver 14. dag og nogen aldrig. Da vi er et fællesskab, må vi leve med forskelle og er du uenig med din nabo, så åben en dialog og aftal, hvad I gør - også med græsset. For nogen er det træls at skulle slå græs, hvor det ikke har været slået i flere uger. Husk blot at bestyrelsen ikke er viceværter, vi må selv løse opgaverne. Vi får hentet haveaffald bag ved cykelskuret i næste uge, d. 7/5 eller d. 8/5-18, denne gang er det Ninna, der har ringet til kommunen og aftalt afhentning og hun har også aftalt afhentning af batterier – tak til Ninna :) Jeg lå 2018-04-19 Referat af bestyrelsesmøde og nyhedsbrev19-04-2018 Den ny bestyrelse har holdt møde. Til stede : Jens H, Lise, Mikkel og Pia
Vi har holdt en grøn beskæringsdag i år og synes nu kun det er møblerne, der trænger til lidt olie. Dem tager vi en aften, hvem der kan :)
Næste år prøver vi at holde den grønne dag tidligt igen, så vi kan få beskåret potentiller og frugtbuske let, det er et bedre tidspunkt for planterne.
Det hul vi gravede ved cykelskuret til 26 G's brombær/solbær i efteråret er nu blevet beplantet, måske får vi brombær i år :)
Vi skal snart have ringet efter HTK's haveaffaldsbil, der er meget fra haverne bagved. Vi pønser i øvrigt på at købe et møbelsæt mere til efteråret til erstatning af det ældste og slidte sæt. Vi har kigget lidt på dato til sommerfest og foreslår lørdag d. 18/8-18 Bestyrelsen arbejder med identifikation af ny bestyrelse og indberetning til BRF og fortsat med salgsliste. Husk at anmelde rotter til kommunen på http://htk.rotteweb.dk/NewCase.aspx, så kommer HTK og sætter fælder op, det er let og uden omkostninger. Pt er der fælder ved 26 C, G, I, K, L, M :) Næste bestyrelsesmøde torsdag d. 19/7-18 kl 19:30 hos Lise Venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia Andelsforeningen Søbo
2018-03-08 Nyhedsbrev og reminder08-03-2018 Kære Søboere, Så er det på Søndag kl 10, vi skal beskære solbær og potentil samt have styr på hassel og evt. fælde pilen, vel mødt :) Jeg var til grundejerforeningsmøde i går og informerede om kommunens kæde ved indkørslen til regnvandsbassinet. Jens er i dialog og når frosten går af jorden, vil de sætte højere pæle op, så deres grønne mænd ikke kan køre over kæden :) Jeg spurgte til, om der var andre der kunne være interesserede i at sikre hastigheden for cyklister på Tingstien med vej bump. Om det evt. var en ide at arbejde videre med det for grundejerforeningens bestyrelse. Her inden min ferie røg bunden af et Velux-vindue, som er blevet nødtørftigt repareret, men skal skiftes til sommer. I min ferie var der så endnu en vandvarmer der måtte skiftes, vi har nu skiftet i alt 3 og må nok se i øjnene at resten skal skiftes inden for en årrække. Vi står selv for vedligehold af vandvarmeren, betaler når der skal renses, skiftes anoder m.v. og for vedligehold af rørføringen. Selve vandvarmeren betaler Søbo og derfor er andele med ny vandvarmer ikke dyrere end andele med gamle. HUSK generalforsamlingen tirsdag d. 27/3-2018 kl 20 i forsamlingshuset, det er foreningens øverste myndighed, så det er her, du kan g 2018-02-20 Referat af budgetmøde og indkaldelse20-02-2018 Bestyrelsen har i dag holdt budgetmøde og afleverer regnskab og forslag til revision. Regnskab for 2018 bliver omdelt så snart, vi har det retur.
Vedhæftet en indkaldelse til generalforsamling, samt deadline for indlevering af forslag til generalforsamlingen - eventuelle forslag kommer på som punkter inden eventuelt. Husk vi skal have forslag, hvis der skal kunne tages en beslutning på generalforsamlingen. Vi kan ikke beslutte noget under eventuelt.
Lotte, 26A har fået tilladelse til at opstille Søbos telt d. 27/4-18 i forbindelse med privat fest.
Venlig hilsen Bestyrelsen v/ Pia
Andelsforeningen Søbo
2018-02-08 Referat af bestyrelsesmøde09-02-2018 Kære Søboer
Så har vi holdt bestyrelsesmøde igen. Lise og jeg har sideløbende arbejdet med en procedure for salg af andel, herunder revidering af eksisterende lister. 26 K har fået skiftet hoveddøren.
Til stede: Jens T, Lise, Mikkel og Pia - Afbud: Ditte
Næste bestyrelsesmøde bliver et budgetmøde: Tirsdag d. 20/2-18 kl 19 – kl 20 hos Jens T Regnskab 2017, budget 2018, mulig huslejeregulering og generalforsamling er på programmet.
Generalforsamling bliver formodentlig sidst i marts.
Grøn dag søndag d. 11/3-18 kl 10 – kl 13
med beskæring og udtynding ved roden af potentillaer, hassel, solbær, æble, blomme og e.v.t. fældning af pil og opstamning af rødtjørn. Brombær ?
Vi får en almindelig arbejdsaften senere i april, hvor de andre opgaver klares.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen v/ Pia, formand Andelsforeningen Søbo
2017-12-18 nyhedsbrev og præcisering30-12-2017 Hej alle Søboere :) Et nyhedsbrev inden 2017 rinder ud. Høje-Taastrup Kommune har overtaget vores 3 lamper på P-pladsen igen og betaler for udskiftning til LED-lys samt drift af dem. Formeldt bliver det nok DONG, der varetager drift og tilsyn. Jens, 26D, har været sød at fjerne al det overskydende pap i skraldeskuret. Det er god stil, tak :) Det er det til gengæld ikke at efterlade sit storskrald på fællesarealer. Hvis I har storskrald eller skrald, som ikke kan være i containerne, så må I anbringe det hos jer selv og selv bringe det til storskrald. Papcontainer bliver ikke tømt af renovationen, hvis der ligger pap ovenpå og affaldscontaineren bliver ikke tømt, hvis den er overfyldt og ikke kan lukkes. Det er værd at huske på, nu hvor der er ekstra meget affald, julepapir o.s.v Og husk det skal være sorteret ellers tager de det heller ikke med, pap for sig og kun rent pap og papir for sig uden tape, madrester, folie o.s.v. Næste bestyrelsesmøde bliver torsdag d. 8/2-18, har I punkter til det eller andre spørgsmål og kommentarer er I velkomne i mailen eller mandage aftner hos mig.Det er slut med særbehandling uden for det tidsrum. Formanden og bestyrelsesmedlemmer er hverken viceværter eller servicearbejdere for andelshavere, der skal bruge oplysninger i weekender o.s.v. Vi har en flot hjemmeside, hvor de fleste oplysninger kan hentes. Vedt& <
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
>
|
|
|
|
|